damla Forum Index

damla

damla

PortalPortal  blogBlog  AlbumAlbum  UsergroupsUsergroups  MemberlistMemberlist  GBGuestbook  User PanelUser Panel  RegisterRegister 
 FlashChatFlashChat  FAQFAQ  SearchSearch  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  StatisticsStatistics  LinksLinks  Log inLog in 
 CalendarCalendar  DownloadsDownloads  Comments to your karmaComments to your karma  ToplistToplist  Recent topicsRecent topics  Voting forumVoting forum

e tijd heeft gegeven om
Users browsing this topic:0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None

Post new topic   Reply to topic    damla Forum Index -> Forum di prova
View previous topicEmail to a Friend.Users who have viewed this topicSave this topic as a txt filePrintable versionLog in to check your private messagesView next topic
Author Message
Labi1995

Appassionato
Appassionato

Iscritti

Labi1995 is offline 

italy
PostPosted: Wed Jan 16, 09:03:21    Post subject:  e tijd heeft gegeven om
Description:
Reply with quote

Zo begon het 'pronation-control paradigm' dat het design van schoenen gedurende tientallen jaren zou moeten volgen. Schoenen vereisten nu structurele elementen
waarvan het doel was om de hoeveelheid pronatie te beperken die optrad nadat de voet contact had gemaakt met de grond, meestal op het buitenste deel van de hiel. De hoop was dat door overmatige pronatie onder controle te houden, het aantal knieblessures dat door hardlopers wordt ervaren zou worden verminderd. In de loop van de volgende 30 jaar werden apparaten zoals medial posts, dual density tussenzolen, uitlopende hielen en stijve hak tellers ge?ntroduceerd in een voortdurende poging om mogelijk schadelijke bewegingen van de voet te beheersen die veroorzaakt kunnen zijn door de constructie van de schoen zelf (hoofdzakelijk hun zachte, samendrukbare tussenzolen). Dit zijn dezelfde elementen die in veel moderne hardloopschoenen worden aangetroffen; in feite blijft het niveau van pronatiecontrole de belangrijkste factor voor het
classificeren van schoenen door fabrikanten en in de meeste winkels van tegenwoordig. Ik ben een groot voorstander van experimenten als het gaat om hardloopschoenen. Ik heb het geluk gehad dat ik als schoenrecensent de gelegenheid heb gehad om de afgelopen jaren in meer dan 50 verschillende schoenen te rennen, waardoor ik mijn voorkeuren echt heb kunnen aanscherpen tot ik weet of ik het leuk vind een schoen in de eerste paar runs erin. Een groot obstakel om dit voor de meeste mensen te kunnen doen, is dat het eenvoudigweg te duur is om meerdere paar schoenen te kopen, gewoon om ze uit te proberen in de hoop dat er een zal voldoen aan je behoeften. De twee beste manieren om dit te omzeilen, zijn door naar een goedlopende speciaalzaak te gaan waar je schoenen kunt nemen tijdens een korte testrit rond het blok (zoals mijn lokale winkel,
Runner's Alley in Manchester, NH doet) of kopen bij een online winkel waarmee u schoenen kunt retourneren die niet goed werken, zelfs als u ze hebt gebruikt.
Een paar winkels hebben zo'n beleid gehad en ik was blij toen ik vandaag een e-mail opende van mijn reclamepartner Running Warehouse die aankondigde dat ze een negentig dagen "No Sweat" retourbeleid beginnen. Kortom, het nieuwe beleid staat je toe om een ??paar schoenen te kopen, erin te laten rennen en als het niet lukt, kun je het retourneren voor winkelkrediet of een ruil voor een ander model. Het klinkt alsof ze een limiet stellen op hoe vaak dit kan worden gedaan, dus plan niet elke schoen die ze verkopen te proberen (wat mij volkomen redelijk lijkt).
Mijn grote vraag is wat er gebeurt met de teruggekeerde, licht gebruikte schoenen? Het lijkt erop dat er een markt zou
kunnen zijn om dergelijke schoenen met korting te verkopen als ze nog in goede staat zijn (ik heb zelf een aantal licht gebruikte schoenen weggegeven en het
kan echt mensen helpen voor wie extra geld te besteden is aan hardloopschoenen zijn niet overvloedig). Hopelijk zullen de gebruikte schoenen goed worden gebruikt. Een van de beste dingen om gedaan te worden met mijn eigen boek is dat het me de tijd heeft gegeven om opnieuw boeken te lezen voor het plezier (behalve, ahem, mijn lezing van de Hongerspelen. serie afgelopen winter ...). Het eerste boek dat ik na het insturen van mijn laatste manuscript oppakte was Running With the Kenyans van Adharanand Finn (openbaarmaking: dit boek was een gratis media-exemplaar dat door Random House gratis ter beschikking werd gesteld) .Running With the Kenyans is een boek dat ik zocht door naar
lezen al geruime tijd. Ik was bekend met het werk van Finn door een reeks artikelen die hij schreef voor The Guardian over hardlopen in Kenia, waarvan
ik een deel heb overgenomen in mijn eigen boek. Zijn beschrijving van Kid's racen op blote voeten in Kenia was van bijzonder persoonlijk belang. Het boek is in wezen het verhaal van hoe Finn, een jongen van mijn eigen leeftijd, besluit om met zijn gezin zes maanden naar het centrum van Iten, Kenia, te verhuizen om te trainen en leef tussen de beste afstandslopers ter wereld. Zijn motivaties zijn talrijk: om een ??avontuur met zijn familie te ervaren, om nog een keer te kraken om zijn hardloopprestaties te verbeteren door te trainen met de besten, en om te zien of hij enkele van de "geheimen" kon ontdekken die de Keniaanse hardlopers zo verdomd goed maken op wat ze doen.
Back to top
View user's profile Send private message
Adv

PostPosted: Wed Jan 16, 09:03:21    Post subject: Adv

Back to top
Post new topic   Reply to topic    damla Forum Index -> Forum di prova All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

damla topic RSS feed